Banken der blev broadcaster
Jyske Bank har for længst set lyset i visuel kommunikation.
Siden 2005 har det jyske pengeinstitut satset benhårdt på tv og
video og har således fravalgt traditionel markedsføring og PR. En
beslutning som har givet banken særstatus hos tv-medierne, og som
har givet dem ubetalelig meget sendetid i landsdækkende
tv.
- Hvordan bruger I jeres tv-studie?
Vores tv-studie er lig med vores kommunikationsafdeling. Vi
sender ingen pressemeddelelser, laver annoncer på print eller
medarbejdermagasiner", fortæller Steen Mertz, afdelingsdirektør for
kommunikation og teknologi hos Jyske Bank.
"Vi producerer udsendelser hver dag med relevant nyhedsstof fra
finanssektoren. Og det gør vi så godt, at tv-stationerne ofte vælge
at bruge vores udsendelser eller benytte sig af udtalelser fra
vores analytikere med direkte transmission fra vores tv-studie.
Vi har erfaring og professionelt udstyr, så vi kan lave
produktioner i topklasse, og det har tv-stationerne fået øjnene op
for. Den omtale vi får, og den tilstedeværelse, vi har på
landsdækkende tv er ubetaleligt i marketingkroner og uvurderlig
branding af Jyske Bank.
- Hvad har det betydet for jer at have en forbindelse
fra GigaContent?
"Kort sagt giver GigaContent os tilgængelighed. Det
nytter jo ikke noget at producere udsendelser, hvis du ikke kan
distribuere dem. Det nytter heller ikke noget at stille en
analytiker til rådighed for 19-Nyhederne, hvis du ikke kan koble
ham på et direkte signal. GigaContent giver os en direkte adgang
til medierne, som vi ellers ikke ville have. Tv-stationerne ved, at
det er nemt at sende fra os, og de slipper for at sende et
produktionshold og SNG-vogn ud for at få en udtalelse fra en af
vores eksperter. Vi er forbundne i et højhastighedsnetværk, og det
er enkelt at sende signalet både den ene og den anden vej", slutter
Steen Mertz fra Jyske Bank.
Se JyskeBank-tv her.