News

Banken der blev broadcaster

Jyskebanktv

Jyske Bank har for længst set lyset i visuel kommunikation. Siden 2005 har det jyske pengeinstitut satset benhårdt på tv og video og har således fravalgt traditionel markedsføring og PR. En beslutning som har givet banken særstatus hos tv-medierne, og som har givet dem ubetalelig meget sendetid i landsdækkende tv.

Steen Mertz

- Hvordan bruger I jeres tv-studie?

Vores tv-studie er lig med vores kommunikationsafdeling. Vi sender ingen pressemeddelelser, laver annoncer på print eller medarbejdermagasiner", fortæller Steen Mertz, afdelingsdirektør for kommunikation og teknologi hos Jyske Bank.

"Vi producerer udsendelser hver dag med relevant nyhedsstof fra finanssektoren. Og det gør vi så godt, at tv-stationerne ofte vælge at bruge vores udsendelser eller benytte sig af udtalelser fra vores analytikere med direkte transmission fra vores tv-studie.

Vi har erfaring og professionelt udstyr, så vi kan lave produktioner i topklasse, og det har tv-stationerne fået øjnene op for. Den omtale vi får, og den tilstedeværelse, vi har på landsdækkende tv er ubetaleligt i marketingkroner og uvurderlig branding af Jyske Bank.

 

- Hvad har det betydet for jer at have en forbindelse fra GigaContent?

"Kort sagt giver GigaContent os tilgængelighed. Det nytter jo ikke noget at producere udsendelser, hvis du ikke kan distribuere dem. Det nytter heller ikke noget at stille en analytiker til rådighed for 19-Nyhederne, hvis du ikke kan koble ham på et direkte signal. GigaContent giver os en direkte adgang til medierne, som vi ellers ikke ville have. Tv-stationerne ved, at det er nemt at sende fra os, og de slipper for at sende et produktionshold og SNG-vogn ud for at få en udtalelse fra en af vores eksperter. Vi er forbundne i et højhastighedsnetværk, og det er enkelt at sende signalet både den ene og den anden vej", slutter Steen Mertz fra Jyske Bank.

 

Se JyskeBank-tv her.