News

Danfoss ny

- Det drejer sig jo om at være tryg
René Vendelbo Enghave, Visual Media Assistent, og Lasse Bastkjær Jensen, Head of Media Relations, fra Danfoss forklarer om kommunikationsafdelingens seneste PR-satsning: Eget tv-studie med forbindelse til bl.a DR, TV2 m.fl. via 1 Gbit/s GigaAccess.
Hvordan har processen forløbet fra ide til første udsendelse?
”Smertefrit vil jeg kalde det, da GigaContent i forvejen var i huset, og intet skulle graves op. Vi valgte at placere tv-studiet i et lokale, hvor der i forvejen laves optagelser, så alt er samlet et sted. Ca. 8 uger efter der var skrevet under, var vi klar til at gå i luften, efter at udstyret i tv-studiet var installeret, og GigaContent havde installeret transmissionsudstyret, i et nærtliggende serverrum. Den 25. marts 2015 skulle tv-studiet stå sin prøve, da CEO Niels B. Christiansen skulle på TV2 med årsregnskabet for 2014. Alt gik som det skulle med smil over en bred linje”, forklarer René Vendelbo Enghave.
Hvad har udfordringerne været ved at skulle etablere eget tv-studie?
”De største udfordringer har egentlig været at tage beslutningen om at gå i gang. Der har tidligere været tilløb til at etablere et tv-studie. Denne gang lykkedes det”, forklarer René.
Hvorfor valgte I GigaContent som leverandør?
René fortsætter: ”Da jeg tidligere har arbejdet med tv-studie, var valget ret enkelt. Det drejer sig jo om at være tryg, en live-udsendelse kan jo ikke sådan lige tages om. Derfor var jeg ikke i tvivl om, at GigaContent skulle stå for forbindelsen. Det, at vi i forvejen havde GigaContent i huset, spillede også lidt ind og gjorde processen mere enkel”.
Hvordan har I oplevet reaktionerne fra tv-stationerne, nu I kan levere indhold til dem, og har I haft succes med at komme igennem med jeres budskaber?
”De har været glade for muligheden. Og ja, budskabet er nået fint ud”, opsummerer Lasse Bastkjær Jensen.
Hvad giver tv-studiet jer i forhold til det samlede mediebillede af Danfoss?
”På kort sigt er ændringerne ikke store. På længere sigt vil det sikkert øge vores tilstedeværelse på tv”, afslutter Lasse.
Det er en investering i fremtidens medierelation
Aktualitet bliver stadig vigtigere for moderne journalistik. Og vil man som virksomhed have sit budskab igennem om en specifik sag, skal man derfor være klar til at gå på live og med det samme. Det er ofte tid, der er afgørende for om det er virksomhedens ekspert eller konkurrentens ditto, der får taletid.
Danfoss har gjort sig klar til at overkomme aktualitetens udfordringer, og har med en ny god forbindelse til tv-kanalerne gjort en investering i fremtidens medierelationer.

Danfoss investerer i eget tv-studie med forbindelse til bl.a. DR og TV2

- Det drejer sig jo om at være tryg!

René Vendelbo Enghave, Visual Media Assistent, og Lasse Bastkjær Jensen, Head of Media Relations, fra Danfoss forklarer om kommunikationsafdelingens seneste PR-satsning: Eget tv-studie med forbindelse til bl.a DR, TV2 m.fl. via 1 Gbit/s GigaAccess.

 

Hvordan har processen forløbet fra ide til første udsendelse?

”Smertefrit vil jeg kalde det, da GigaContent i forvejen var i huset, og intet skulle graves op. Vi valgte at placere tv-studiet i et lokale, hvor der i forvejen laves optagelser, så alt er samlet et sted. Ca. 8 uger efter der var skrevet under, var vi klar til at gå i luften, efter at udstyret i tv-studiet var installeret, og GigaContent havde installeret transmissionsudstyret, i et nærtliggende serverrum. Den 25. marts 2015 skulle tv-studiet stå sin prøve, da CEO Niels B. Christiansen skulle på TV2 med årsregnskabet for 2014. Alt gik som det skulle med smil over en bred linje”, forklarer René Vendelbo Enghave.


Hvad har udfordringerne været ved at skulle etablere eget tv-studie?

”De største udfordringer har egentlig været at tage beslutningen om at gå i gang. Der har tidligere været tilløb til at etablere et tv-studie. Denne gang lykkedes det”, forklarer René.


Hvorfor valgte I GigaContent som leverandør?

René fortsætter: ”Da jeg tidligere har arbejdet med tv-studie, var valget ret enkelt. Det drejer sig jo om at være tryg, en live-udsendelse kan jo ikke sådan lige tages om. Derfor var jeg ikke i tvivl om, at GigaContent skulle stå for forbindelsen. Det, at vi i forvejen havde GigaContent i huset, spillede også lidt ind og gjorde processen mere enkel”.


Hvordan har I oplevet reaktionerne fra tv-stationerne, nu I kan levere indhold til dem, og har I haft succes med at komme igennem med jeres budskaber?

”De har været glade for muligheden. Og ja, budskabet er nået fint ud”, opsummerer Lasse Bastkjær Jensen.


Hvad giver tv-studiet jer i forhold til det samlede mediebillede af Danfoss?

”På kort sigt er ændringerne ikke store. På længere sigt vil det sikkert øge vores tilstedeværelse på tv”, afslutter Lasse.



Det er en investering i fremtidens medierelation

Aktualitet bliver stadig vigtigere for moderne journalistik. Og vil man som virksomhed have sit budskab igennem om en specifik sag, skal man derfor være klar til at gå på live og med det samme. Det er ofte tid, der er afgørende for, om det er virksomhedens ekspert eller konkurrentens ditto, der får taletid. Danfoss har gjort sig klar til at overkomme aktualitetens udfordringer, og har med en ny god forbindelse til tv-kanalerne gjort en investering i fremtidens medierelationer.